Šiuolaikinė psichoterapinė pagalba

Moksliniais įrodymais pagrįsta psichoterapija

APIE


Neleisk sau sudegti, prisikelk iš pelenų!

APIE
Perdegimo sindromas yra emocinio, protinio ir fizinio išsekimo būsena, kurią sukelia netinkamai valdomas lėtinis stresas darbe, emociškai reikliomis sąlygomis.
Perdegimo sindromui būdingi 3 pagrindiniai požymiai:
1) emocinis išsekimas (subjektyvus energijos išsekimo jausmas, emocinio ir fizinio sutrikimo simptomai)
2) psichologinis atsitraukimas, nusišalinimas nuo darbo arba cinizmas, negatyvizmas darbo atžvilgiu (šaltumas, abejingumas kitiems, nėjimas į darbą, depersonalizacija, cinizmas, kritika darbovietei)
3) veiksmingumo ir savirealizacijos sumažėjimas (nykstantis asmeninio ir profesinio pasitenkinimo jausmas, sumažėjęs darbingumas ir efektyvumas).

Netinkamai valdoma įtampa bei nuovargis gali pereiti į perdegimą, o vėliau gali vystytis lėtinis nuovargis, apatija, dirglumas, dėmesio koncentracijos stoka, miego sutrikimai, nerimo sutrikimai, depresija ir somatiniai sutrikimai.
Perdegus, įprastos atsipalaidavimo praktikos ir poilsis jau nebepadeda, ir reikia ieškotis specialistų pagalbos. Šiuo metu perdegimo sindromas yra įtrauktas į TLK („Tarptautinė ligų klasifikacija“) vadovą - kodas Z73.0 “Perdegimo” sindromas.
Profesinio perdegimo sindromas ypač dažnas gydytojų ir kitų medicinos darbuotojų, mokytojų, dėstytojų, psichologų, policininkų, studentų bei kitų specialistų tarpe, ypač dirbančių su kitais žmonėmis. Perdegimo sindromo prevencijai svarbu ne tik organizacinės priemonės įstaigose, bet ir asmeninis psichologinio lankstumo bei atsparumo ugdymas.
Perdegimo sindromo prevencijai, kitais atvejais (lėtinis skausmas, nerimas, stresas, nuovargis, depresija, įvairios priklausomybės ir kt.) ir psichologinio lankstumo bei psichologinio atsparumo ugdymui taikome šiuolaikiškas, moksliškai pagrįstas, veiksmingas, intensyvias ir trumpas psichoterapines intervencijas.

METODAI


 PĮT: Priėmimo ir įsipareigojimo terapija

Priėmimo ir įsipareigojimo (pasiryžimo) terapija (PĮT) - angl. ACT - Acceptance & Commitment Therapy

 FACT

Fokusuota ir trumpa PĮT/ACT terapija

 Motyvuojantis interviu (pokalbis)

Motyvuojantis interviu (pokalbis) (angl. Motivational interviewing)

 Procesais grįsta terapija

Procesais grįsta psichoterapija (angl. Process-based therapy, PBT)

 ĮSOT: į sprendimus orientuota trumpa terapija

Į sprendimus orientuota trumpa terapija (ĮSOT) - angl. SFBT - Solution Focussed Brief Therapy

 DSM: Dėmesingas streso mažinimas

Dėmesingumu pagrįstas streso mažinimas - angl. Mindfulness-based Stress Reduction (MBSR)

 SD-KET: Sąmoningu dėmesingumu paremta KET

Sąmoningu dėmesingumu paremta KET - angl. Mindfulness-based Cognitive behavioural therapy (MB-CBT)

 VST - Vienos sesijos terapija

Vienos sesijos terapija (VST) - angl. Single-Session Therapy

 Telekonsultacijos

Saugios nuotolinės konsultacijos online, video ir telefonu

ĮVEIK COVID


Patarimai padedantys veiksmingai ir lanksčiai reaguoti į COVID-19 krizę.

"ĮVEIK COVID" KNYGA


ĮVEIK COVID yra moksliškai pagrįstos priėmimo ir įsipareigojimo (pasiryžimo) terapijos (PĮT, angl. ACT – Acceptance and Commitment Therapy) principais paremtas praktinių patarimų rinkinys, padedantis efektyviai ir lanksčiai reaguoti į COVID-19 krizę.

daugiau

KONSULTANTAI


Dr. Ramūnas Janavičius

trumpos psichoterapijos konsultantas

Dr. Ramūnas Janavičius - gydytojas, medicinos mokslų daktaras, trumpos psichoterapijos konsultantas

PASLAUGOS


ATIDA


ATIDOS (mindfulness arba dėmesingo įsisąmoninimo) 8 SAVAIČIŲ MOKYMŲ PROGRAMA

ATIDA
Renkama nauja ATIDA (dėmesingu įsisąmoninimu arba mindfulness) pagrįstos streso mažininimo ir šiuolaikinės kognityvinės-elgesio terapijos principais paremtų 8 sav. mokymų grupė.

Trukmė:
Kassavaitiniai susitikimai vyks 1x/savaitę pasirinktos dienos vakarais (~2,5val.), užsiėmimai vyks grupėje nuotoliniu būdu per Zoom platformą; dalyvių skaičius ribotas (iki 10 žmonių). Kitos grupės laikas ir datos derinamos.

KAM SKIRTA PROGRAMA:
Ši programa skirta psichologinio lankstumo ir atsparumo didinimui, nerimo ir streso valdymui, įtampos mažinimui, profesinio perdegimo ir depresijos prevencijai, darbo kokybės gerinimui, kūrybingumo ugdymui, gyvenimo kokybei gerinti bei vidinei ramybei atstatyti. Tai struktūrizuota programa suteikianti žinias ir įgūdžius, reikalingus ATIDOS praktikavimui, siekiant palengvinti fizinę ir emocinę būklę.

Ši programa parengta pagal tradicinę Masačusetso Universiteto Medicinos mokyklos (Dr. Jon Kabat-Zinn, JAV) MBSR (Mindfulness-based Stress Reduction) ir naujesnes Oksfordo Universiteto (Prof. Mark Williams, D.Britanija) MBCT (Mindfulness-based Cognitive Therapy) bei Maastrichto Universiteto (Olandija) moksliškai pagrįstas mindfulness (atidos) programas.
Susitikimų metu kartu atliksime atidos (mindfulness/dėmesingo įsisąmoninimo) praktikas, gausime teorinių žinių ir saugioje bei konfidencialioje grupės aplinkoje dalinsimės savo patirtimis ir įžvalgomis.

Užsiėmimus ves dr. Ramūnas Janavičius, gydytojas, medicinos mokslų daktaras, trumpos psichoterapijos konsultantas, LSMU Įsisąmoninimu (atida) grįstos kognityvinės ir elgesio terapijos programos specialistas (sertifikato Nr. PK22623).
"Atida (mindfulness) ir sąmoningumo meditacija susidomėjau vedinas sveiko skepticizmo ir mokslinio smalsumo. Savo paties nuostabai, atradau moksliškai pagrįstą metodiką, besiremiančią tūkstantmetinėmis kontempliacinių rytų praktikų tradicijomis, tačiau pritaikytą sekuliariam vakarietiškam kontekstui, ir įtikinamą, randomizuotomis klinikinėmis studijomis bei meta-analizėmis įrodytą veiksmingumą; taip pat pats pajutęs naudą ir matydamas teigiamą poveikį savo klientams. Technikų mokytis pradėjau nuo jų ištakų - Vipassanos meditacijos 10d. atskirtyje Indijoje ir tęsiau podiplominėse universitetinėse Įsisąmoninimu (atida) grįstos kognityvinės ir elgesio terapijos (KET) studijose Lietuvoje ir atidą/mindfulness integruojančių naujos kartos KET krypčių (Priėmimo ir įsipareigojimo terapija, ACT; Dialektinė elgesio terapija, DBT) kursuose užsienyje ".

MOKYMŲ KAINA:
Viso kurso kaina (8 vakariniai užsiėmimai po 2,5 val. + įvadinė individuali konsultacija online) – 159 eur.
Mokymo dalyviai gauna išsamią mokymų medžiagą (konspektai ir praktikų/meditacijų garso įrašai, skirti savarankiškam praktikavimui tarp sesijų), išduodami mokymų baigimo pažymėjimai.

REGISTRACIJA:
Kviečiame registruotis užpildžius šią FORMĄ arba el. paštu: perdegimas@gmail.comdalyvių vietų skaičius ribotas. Kitos grupės laikas bus paskelbtas vėliau, atsižvelgus į pageidavimus.
Po registracijos susisieksime dėl individualios konsultacijos laiko (konsultacijos trukmė iki 30 min.)

APIE ATIDĄ 
ATIDA (mindfulness, sąmoningas dėmesingumas, dėmesingas įsisąmoninimas) – tai yra lavinamų psichologinių įgūdžių visuma, ugdančių dėmesio lankstumą, atvirumą, smalsumą ir geranoriškumą sau bei aplinkai. Tai yra gebėjimas sąmoningai patirti ir priimti dabarties akimirką, be išankstinių nusistatymų ar vertinimų. Moksliniai tyrimai rodo, kad atida yra esminis kokybiško gyvenimo ir psichologinės darnos komponentas.

"Minfulness (atida) – tai gebėjimas būti sąmoningu savo gyvenime. Tai galimybė pamatyti ir pajausti kiekvieną gyvenimo akimirką ir jos išskirtinumą. Tai jausmas, kad esi daugiau gyvas ir daugiau gyvenantis. Tai galimybė tiesiogiai naudotis savo galingais vidiniais resursais įžvalgoms, transformacijai ir sveikimui…"
                                                                                                                                                                        Jon Kabat-Zinn


Atidos programos (MBCT) yra rekomenduojamos D. Britanijos Nacionalinio sveikatos ir priežiūros kompetencijos instituto (National Institute for Health and Care Excellence, NICE) ir yra tokios pat efektyvios kaip ir medikamentinis gydymas antidepresantais depresijos prevencijai. Atidos programos veiksmingos sveikiems ir psichologinių sunkumų patiriantiems asmenims.
Patyrimu grįsti atidos mokymų programos taikomos psichologijoje, psichoterapijoje ir medicinoje, jų efektyvumas patvirtintas daugybe mokslinių tyrimų (žr. nuorodas).
“Mindfulness” metodika buvo sukurta Masačusetso universiteto profesoriaus dr. Jon Kabat-Zinn 1979 metais, pagal senąsias meditacines dėmesingumo lavinimo praktikas. Ji yra plačiai taikoma ne tik psichoterapijoje ir medicinoje, bet ir verslo pasaulyje (pvz., Apple, Google, Facebook, Ebay, Procter & Gamble, Nike, Ford, Toyota ir kt. korporacijose).

KUO NAUDINGAS ŠIS KURSAS:
Įrodyta, kad ATIDOS lavinimo įgūdžiai padeda:
  • Sąmoningiau ir kryptingiau valdyti dėmesį
  • Geriau susikaupti ir būti dabartyje
  • Didinti psichologinį lankstumą ir atsparumą
  • Efektyviau tvarkytis su stresu, nerimu ir kitais gyvenimo iššūkiais
  • Mažinti fizinę ir emocinę įtampą
  • Įgauti daugiau emocinės pusiausvyros ir balanso
  • Didinti savivoką ir savęs supratimą,
  • Kritiškiau žvelgti į savo vertinimus bei betarpiškiau patirti aplinką.
  • Lavinti kūrybingumą
  • Patirti daugiau ramybės ir stabilumo
  • Lavintį išmintį, atpažįstant savo automatines reakcijas
  • Ugdyti smalsumą, geranoriškumą, atvirą protą, priėmimą ir atjautą
  • Gerinti santykius, bendravimą ir bendradarbiavimą su kitais
  • Gerinti darbo kokybę ir darbingumą
  • Efektyviau naudoti savo protinius, emocinius ir fizinius resursus
  • Didinti gebėjimą priimti naudingus sprendimus
  • Gerinti gyvenimo kokybę ir gauti daugiau pasitenkinimo iš gyvenimo.

KAM ŠI PROGRAMA NEREKOMENDUOJAMA?
Užsiėmimai nerekomenduojami asmenims, turintiems psichozinių sutrikimų, šiuo metu išgyvenantiems sunkios depresijos epizodą arba ką tik patyrusiems sunkią krizę ar netektį. Įvadinės individualios konsultacijos metu paaiškėjus, kad šie užsiėmimai netinka, bus patarti kiti galimi problemų sprendimo būdai ar rekomenduota individuali konsultacija.

KUO IŠSKIRTINIS ŠIS KURSAS:
Programoje ypač akcentuojamas praktinis atidos taikymo ir integracijos kasdienybėje aspektas, adaptuotos namų praktikos užima tik po 10-20 min., ką lengva integruoti į užimtą dienotvarkę. Programa puikiai suderina patyriminę ir edukacinę dalis - po patyriminių praktikų ir jų aptarimo pateikiama teorinė mini-paskaita, padedanti geriau suprasti praktikų esmę; dalyviai gauna visą paskaitų medžiagą. Naudojamos formalios atidos meditacinės technikos yra itin išgrynintos, praktiškos, aiškios ir moksliškai pagrįstos (be jokio religinio turinio). Atida (mindfulness) - tai nėra tik meditacijos, todėl didelis dėmesys skiriamas atidos principų integracijai kasdieniniame gyvenime.
Kurso programa parengta taip, kad nuolat skubančiame pasaulyje žmogus įgautų patirties ir įgūdžių, kaip galima geriau tvarkytis su gyvenimo iššūkiais, vidinėmis kliūtimis, nuraminti emocijas, kaip net sunkiose situacijose būtų galima stabtelti ir priimti naudingus sprendimus, o sudėtingus gyvenimo pokyčius ar potyrius – su atjauta ir meile sau. Tai gali padėti emociškai geriau jaustis ir išsaugoti psichologinę sveikatą ypatingai šiuo metu, kai susiduriam su dideliais pandemijos situacijos sukeltais iššūkiais.

NUORODOS:
  • Atidos (mindfulness) programų veiksmingumas (meta-analizė) PMID: 23796855
  • Atidos (mindfulness) programų veiksmingumas sveikatos priežiūros darbuotojams PMID: 32989406
  • Atidos (mindfulness) programų veiksmingumas sveikiems suaugusiems (meta-analizė) PMID: 25818837
  • Atidos (mindfulness) programų veiksmingumas krūties vėžiu sergančioms pacientėms (meta-analizė) PMID: 25820148

Blog'as


  •  2020.12.4 00:53

Kaip pranešti blogą naujieną pacientams (ir neperdegti patiems).

daugiau
  •  2020.12.1 20:52

Priėmimo ir įsipareigojimo terapija populiariai - kaip veikia mūsų minčių radijas

daugiau
  •  2020.11.25 23:34

Kas yra moksliškai pagrįsta psichoterapija?

daugiau
  •  2020.11.22 22:40

Įvadas į Steven Hayes knygą "Išlaisvintas protas: kaip atsigręžti į tai kas svarbu" (Liberated Mind: how to pivot to what matters). Ši knyga yra puikus įvadas į moksliškai pagrįstą priėmimo ir įsipareigojimo terapiją (PĮT), kurios lietuvišką vertimą recenzavo ir įvadą parašė PĮT paktikuojantis specialistas Dr. Ramūnas Janavičius.

daugiau

KONTAKTAI